Τεχνικές Εσωτερικής Ανάπτυξης

Τεχνικές Εσωτερικής Ανάπτυξης

Ήπιο Καθημερινό Έργο Αγαπητοί φίλοι, Η ομάδα του ΠΑΔΙΣΥ στην προσπάθειά της να συμβάλλει στην όλο και αυξανόμενη συλλογική πρόθεση για συνειδητή δράση σε ατομικό αλλά ταυτόχρονα και σε συλλογικό επίπεδο, ξεκινάει μία σειρά απο πνευματικές ασκήσεις που στοχεύουν στην πνευματική ανάπτυξη, στην διεύρυνση της συνειδητότητας και στην απαραίτητη καθημερινή συνειδητή δράση. Οι πνευματικές ασκήσεις που θα δίδονται τμηματικά κάτω απο τον γενικό τίτλο «ΗΠΙΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΕΡΓΟ», είναι πανίσχυρες εσωτερικές τεχνικές οι οποίες απαιτούν από τον ασκούμενο, εκτός από την συμμετοχή του με την ελεύθερη βούλησή του, και μία στοιχειώδη συνέπεια στον ρυθμό της εκτέλεσής τους, ώστε να προκύπτουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η πρώτη σειρά των ασκήσεων περιλαμβάνει τρεις πολύ ισχυρές και αποτελεσματικές τεχνικές ,που σαν τριάδα μας οδηγούν πολύ σύντομα στην παγίωση της εγρήγορσης, στην καθημερινή εστίαση της προσοχής μας στους στόχους μας, και στην απαλλαγή μας από όλα τα καρμικά φορτία που προσλαμβάνουμε μέσα απο την καθημερινή μας τριβή με την ζωή. Αυτήν την εποχή βιώνουμε την καθημερινότητά μας, μέσα σ’ έναν διαρκή βομβαρδισμό πληροφοριών και μηνυμάτων, αντικρουόμενων μεταξύ τους, πολλάκις άχρηστων για εμάς, και με έναν κοινό παρανομαστή: Τον φόβο για τα πάντα, την ενίσχυση της διττότητας, την απαισιοδοξία, το επικείμενο χάος. Γι΄αυτόν τον λόγο καλό είναι να έχουμε πάντα στo μυαλό μας πως:

1. όπου στρέφουμε την προσοχή μας, εκεί ακριβώς ρέει και η ενέργειά μας,
2. ό,τι βλέπουμε στην τηλεόραση, ακούμε, διαβάζουμε, δεν είναι υποχρεωτικά και πραγματικό.
3. ότι κάθε φορά που εστιαζόμαστε σε αυτήν την πραγματικότητα, την έχουμε αυτόματα ζωντανέψει, και φυσικά αμέσως μετά γίνεται η καθημερινότητά μας. Με λίγα λόγια εδώ και αιώνες η ζωτική ενέργεια της ανθρωπότητας χρησιμοποείται εν αγνοία της για την καταστροφή της. Έτσι λοιπόν, όσοι θέλουμε να βρούμε την δική μας αλήθεια, όσοι μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα για μια δημιουργική και φιλειρηνική ανθρωπότητα, όσοι αντιλαμβανόμαστε την ζωή μας σαν μία μοναδική και πολύτιμη δυνατότητα ώστε εξελισσόμενοι, πάντα να συντελούμε ταυτόχρονα και στο κοινό καλό, τώρα είναι η ώρα να σταματήσουμε να τρέφουμε ό,τι μας αποδομεί και να ενισχύουμε μόνο εκείνες τις ενέργειες, δυνάμεις και φαινόμενα που είναι σε αρμονία με τον εσωτερικό μας κόσμο, τον Ανώτερο Εαυτό, τις Δυνάμεις του Φωτός και την εξέλιξη όλων των όντων. Που είναι σε αρμονία με την ίδια την θεία Δημιουργία. Το ΗΠΙΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΕΡΓΟ στοχεύει ακριβώς σε αυτό.
Στο να μάθουμε να προβάλλουμε στον εξωτερικό μας κόσμο το δικό μας μοναδικό κομμάτι της εξέλιξης, να είμαστε διαρκώς εγρηγορούντες και αυτοπαρατηρούμμενοι, να αντιλαμβανόμαστε έγκαιρα τις ενεργειακές ποιότητες που κάθε φορά τρέφουμε με την ενέργειά μας, ώστε να τροποποιούμε την συμπεριφορά μας ανάλογα και τέλος, αυτοκαθαριζόμενοι, να δημιουργούμε χώρο στον νοητικό και συναισθηματικό μας κόσμο ώστε να εισρέουν οι Ανώτερες ενεργειακές ποιότητες της Έμπνευσης, της Κατανόησης, του Κάλλους και της Αρμονίας.

 

ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ
ΚΑΙ ΟΥΤΟ ΓΕΝΟΙΤΟ Ήπιο Καθημερινό Έργο. Ασκήσεις 1-3 ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΩΤΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΣ ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ Ο Καθημερινός Oραματισμός μας καλό είναι να γίνεται πρωινή ώρα, όπου το νοητικό μας είναι καθαρό και το ενεργειακό μας δυναμικό υψηλό. Απαιτεί λίγο χρόνο, την πρόθεσή μας και εστίαση στην εργασία μας. Καθόμαστε σ’ έναν χώρο ήσυχο και φροντίζουμε ώστε τίποτε να μην αποσπάσει την προσοχή μας. Τα πόδια μας πατούν σταθερά στό πάτωμα, τα χέρια μας ακουμπούν απαλά στους μηρούς μας, η σπονδυλική μας στήλη σε ευθεία στάση, λαιμός και αυχένας χαλαρός.
Εισπνέουμε βαθειά και βαθειά εκπνέουμε. Στρέφουμε την προσοχή μας στο κέντρο τής καρδιάς από όπου παρακολουθούμε τον ρυθμό της αναπνοής μας, μέχρι η αναπνοή μας να γίνει ήρεμη και φυσική. Οραματιζόμαστε έναν διάφανο λαμπερό σωλήνα να ξεκινάει απο το κέντρο τής καρδιάς μας, το σημείο που βρίσκεται εσωτερικά στο κέντρο του θώρακα μας, να διασχίζει κάθετα το σώμα μας, και το κάτω μέρος του να σταματά δύο εκατοστά κάτω απο τα πέλματά μας, ενώ το επάνω μέρος του να φθάνει μέχρι δύο εκατοστά πάνω απο τήν κορυφή της κεφαλής μας. Αυτό είναι το κεντρικό ενεργειακό μας κανάλι.
Στήν συνέχεια, πάντα από το κέντρο τής καρδιάς, «ανοίγουμε» και μοιράζουμε την αναπνοή μας επάνω και κάτω με την κάθε εισπνοή , και με την κάθε εκπνοή επιστρέφουμε και πάλι στο κέντρο της καρδιάς. Νοιώθουμε και οραματιζόμαστε το κεντρικό ενεργειακό μας κανάλι να ευθυγραμμίζεται διαρκώς και να εξισοροπείται. Και έτσι ήρεμοι και ευθυγραμμισμένοι, οραματιζόμαστε μία χρυσή σφαίρα στο κέντρο της καρδιάς μας. Και μέσα στην χρυσή σφαίρα, οραματιζόμαστε τον εαυτό μας όπως επιθυμούμε να είναι σήμερα, διαλέγοντας την καλλίτερη δυνατή εκδοχή του και ζητώντας το αποτέλεσμα των ενεργειών μας να είναι το ευργετικότερο για την ημέρα μας. Ζούμε την δική μας εκδοχή της ημέρας που ξεκινάει και σε κάθε εκπνοή μας βλέπουμε την εικόνα να ζωντανεύει και βιώνουμε αισθαντικά αυτήν την εκδοχή, νοιώθουμε την χαρά, την ασφάλεια, την σιγουριά, την γαλήνη και την πληρότητα που μας δημιουργεί. Μένουμε για περίπου δέκα δευτερόλεπτα, όσο δέκα πλήρεις αναπνοές , και στην συνέχεια με την εκπνοή μας εκπορεύουμε την χρυσή σφαίρα προβάλλοντάς την με το περιεχόμενό της στο εξωτερικό περιβάλλον όπου και την απελευθερώνουμε με την βεβαιότητα ότι έτσι ακριβώς θα είναι και η ημέρα μας που ξεκινάει.
Επιστρέφουμε στο κέντρο της καρδιάς μας, κουνάμε ελαφρά χέρια και πόδια και επιστρέφουμε με την βεβαίωση «ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ,ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ». Και επανερχόμαστε… Χρήσιμες Συμβουλές:
Οι στόχοι μας για την καθημερινότητά μας καλό είναι να είναι ξεκάθαροι, ρεαλιστικοί και πραγματοποιήσιμοι. Για παράδειγμα, εάν είμαι 80 ετών, με υπέρταση και κατοικώ στην Αθήνα, δεν οραματίζομαι να έχω φθάσει το βράδυ στην Θεσσαλονίκη με ποδήλατο!
Θυμόμαστε πάντα ότι οι πολλοί μικροί, καθημερινοί και ρεαλιστικοί στόχοι, όταν επιτυγχάνονται, είναι που δημιουργούν τα μεγάλα ισχυρά ενεργειακά αποθεματικά.
Κατά την διάρκεια της ημέρας παρατηρούμε τυχόν συχρονικότητες που να οδηγούν στην υλοποίηση τής σκεπτομορφής μας και τις ενισχύουμε ανάλογα.
Είμαστε σε εγρήγορση ώστε να μην σαμποτάρουμε τον εαυτό μας και τους στόχους μας. Για παράδειγμα, εάν ο οραματισμός μου στοχεύει να είμαι αγαπημένος/η με τον/την σύντροφό μου, αποφεύγω κάθε πρόκληση που θα με οδηγήσει στο να μαλώσω για οποιονδήποτε λόγο. Επιλέγω συνειδητά να παραμείνω ήρεμος/η, αναπαράγω την εικόνα τού οραματισμού μου και περιμένω με την βεβαιότητα ότι όλα όσα συμβαίνουν γίνονται πάντα με γνώμονα το ανώτερο καλό μου. Στην εκμάθηση της παγίωσης της τόσο απαιραίτητης για την ζωή μας εγρήγορσης, εξάλλου, στοχεύει και η δεύτερη άσκηση που ακολουθεί.

 

 

ΑΣΚΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΔΙΑΡΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ Η παρούσα άσκηση, με την διαρκή επανάληψή της, εγκαθιδρύει εντός μας ένα πολύ ισχυρό μηχανισμό αυτοπαρατήρησης που είναι ίσως ο πλέον δυνατός σύμμαχός μας στον δρόμο τής συνολικής μας μαθητείας, στην αυτογνωσία, στην αυτοβελτίωση και στην εξέλιξή μας. Εκτός από την απαραίτητη όπως πάντα συνειδητή μας πρόθεση, χρειαζόμαστε ένα μικρό σημειωματάριο, ένα στυλό και το ρολόι μας.Κάθε μία ώρα κατά την διάρκεια της ημέρας, αλλά και την νύχτα ή δυνατόν, όποτε ξυπνήσουμε, κάνουμε στον εαυτό μας τις εξής τέσσερεις ερωτήσεις,

1. Πού είμαι
2. Πώς νοιώθω
3. Πώς είναι το σώμα μου
4. Τι σκεφτόμουν πριν κάνω στο εαυτό μου την πρώτη ερώτηση. Και καταγράφουμε ό,τι μας προκύπτει, χωρίς κριτική στόν εαυτό μας, αλλά σαν απλοί παρατηρητές.
Παράδειγμα: Δευτέρα 29 Μαίου 2011, 10 το πρωί
Πού είμαι; Στο αυτοκίνητό μου
Πώς νοιώθω; Δυσάρεστα
Πώς είναι το σώμα μου; Σφίξιμο στο στομάχι, πόνο στον αυχένα
Τί σκεφτόμουν; Πω πω κίνηση, σίγουρα δεν θα προλάβω να πάω … Ημέρα με την ημέρα και εβδομάδα με την εβδομάδα συλλέγουμε πληροφορίες και αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε σκέψεις, καταστάσεις και φαινόμενα που ούτε καν γνωρίζαμε ότι υπάρχουν, που μας επηρεάζουν διαρκώς, και που πολλές φορές μας αρρωσταίνουν και μας αποπροσανατολίζουν. Και γνωρίζοντας έχουμε την δυνατότητα να τροποποιούμε τις σκέψεις ώστε να παράγουν μόνο θετικά για εμάς συναισθήματα και καταστάσεις που συντελούν επίσης στο να διατηρούμε ένα υγιές σώμα .
Η τρίτη άσκηση που ακολουθεί κλείνει ενεργειακά την ημέρα που πέρασε, μας καθαρίζει απο όλους τούς θορύβους πάσης φύσεως που συλλέξαμε κατά την διάρκεια της ημέρας, μας απελευθερώνει απο τις πάσης φύσεως καρμικές σχέσεις που δημιουργήσαμε, ενώ ταυτόχρονα μας προετοιμάζει για έναν υγιή, καθαρό και συνειδητό ύπνο. ΑΣΚΗΣΗ ΤΡΙΤΗ
ΑΝΑΔΡΟΜΗ Η άσκηση της ανάδρομης γίνεται κυριολεκτικά λίγο πριν μας πάρει ο ύπνος. Ξαπλωμένοι στο κρεββάτι μας, παίρνουμε τρεις βαθειές αναπνοές και χαλαρώνουμε. Με τα μάτια κλειστά, και με την εντύπωση ότι η ημέρα μας έχει εγγραφεί σε μία κινηματογραφική ταινία, αρχίζουμε να παίζουμε την ταινία ανάποδα. Μπαίνοντας σε θέση παρατηρητή ξετυλίγουμε την ταινία της ημέρας μας που πέρασε, ξεκινώντας από το πιο πρόσφατο γεγονός και φθάνοντας μέχρι και το ξύπνημά μας το προηγούμενο πρωί. Βλέπουμε για παράδειγμα τον εαυτό μας να σηκώνεται από το κρεββάτι, να φοράει τις παντόφλες, να πηγαίνει προς τα πίσω στο μπάνιο, το νερό να γυρνάει πίσω στήν βρύση, η οδοντρόκρεμα να μπαίνει πίσω στο σωληνάριο, με λίγα λόγα όλα να γίνονται με ανάδρομη φορά. Το σημαντικό είναι η μη εμπλοκή μας στα γεγονότα της ταινίας. Είμαστε κυριολεκτικά μόνον οι παρατηρητές, ως εάν όλα αυτά να συμβαίνουν σε κάποιον τρίτο.
Η άσκηση στην αρχή ενδέχεται να διώξει τον ύπνο προσωρινά, αν και πολλές φορές κοιμόμαστε στη μέση της άσκησης επίσης. Όπως και να γίνεται είναι εντάξει. Στο μόνο που προσέχουμε είναι να μήν κάνουμε την άσκηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή υπνωτικών φαρμάκων. Καλή επιτυχία,
Η ομάδα τού ιστότοπου του ΠΑΔΙΣΥ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

*